niedziela, 24 lipca 2011

MOA - BALSAM ALPINISTÓW

Jake Meyer – brytyjski alpinista i wielokrotny zdobywca Everestu ( po raz pierwszy zdobył szczyt mając zaledwie 21 lat )  jest gorącym zwolennikiem balsamu Moa.

 „ Wysoko w górach powietrze jest znacznie „cieńsze”. Większa ilość promieniowania UV, ostre słońce oraz ekstremalnie niska temperatura łatwo prowadzą do poparzenia słonecznego i odmrożeń. Moa balsam jest najbardziej łagodzącym i efektywnym produktem jaki kiedykolwiek używałem. Jest jednym z najważniejszym produktów w mojej apteczce. Łagodzi, leczy oparzenia skórne, wszelkie zadraśnięcia: jest równie ważny jak mój czekan i bosak.” mówi Jake Meyer.






We wrześniu 2006  Haukur Grönli oraz grupa wspinaczy wysokogórskich rozpoczęła ekspedycję na szczyt Mount Elbrus w Górach Kaukaskich. Mount Elbrus jest najwyższym szczytem w Rosji. Każdy z islandzkich uczestników wziął ze sobą 100g balsamu Móa dla ochrony skóry.

Uczestnikiem grupy był również Anglik Roger Stroud, którego skóra została poparzona ostrym słońcem i poraniona przeszywającym mrozem. Natychmiast skorzystał z balsamu swoich islandzkich współtowarzyszy.



„Moa balsam okazał się absolutnie wspaniały. Nigdy nie używałem czegoś takiego. Nałożyłem balsam kilka razy na okaleczone miejsca i po tygodniu moja twarz była zupełnie inna w porównaniu z tym jak żle wyglądała na początku” - powiedział po powrocie z wyprawy Roger Stroud.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...